Thursday, April 15, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 4-ASAS FOTOGRAFI-PEMANDANGAN

 

PEMANDANGAN

Pemandangan merupakan sebuah gambar atau foto yang memfokuskan gambar yang diinginkan. Gambar yang menunjukkan keseluruhan pemandangan yang cantik dan kelihatan jelas apa-apa yang berada disekelilingnya.

Rujukan: Normaliza Abd Rahim. (2019). Multimedia dalam Bahasa. Serdang. Universiti Putra Malaysia.


Kredit : Nurfaqihah Husna Binti Mohd Termizi

Lokasi: Drawbridge, Kuala Nerus Terengganu

Huraian: Gambar ini diambil pada waktu senja. Gambar pemandangan ini jelas kelihatan rumput-rumput kering dan awan yang membiru. Gambar ini diambil oleh saya sendiri ketika saya berjalan-jalan disekitar kawasan ini.



Kredit : Nurfaqihah Husna Binti Mohd Termizi

Lokasi: Genting Highland, Pahang

Huraian: Gambar ini diambil ketika waktu petang, cuaca ketika ini mendung ekoran hari hendak hujan. Warna bukit dan awan kelihatan sangat gelap. Dari sini kita dapat lihat bangunan yang ada disebelah sana.


Kredit : Nurfaqihah Husna Binti Mohd Termizi

Lokasi: Pantai Miami, Kuala Nerus Terengganu

Huraian: Gambar pemandangan ini diambil oleh saya sendiri ketika saya sedang berjogging di kawasan ini. Dengan warna langit yang biru di tambahkan lagi dengan warna laut menyebabkan ianya kelihatan lebih damai. Dari sini kita boleh lihat jambatan angkat di hadapan sana.


Draf Pemandangan


Bukti kehadiran 
12 April 2021


No comments:

Post a Comment

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

1. BIODATA SAYA   2. CERITA SOSIAL 1 3. PENDEKATAN ANALISIS WACANA 4. NOTA ELEMEN ASAS GRAFIK 5. ASAS GRAFIK MUDAH 6. ASAS GRAFIK WARNA 7. A...